RENDER ZONE

http://www.ontmoeting.nl/renderzone/

homepage 

6 sept. 2017

 

Product informatie: hoe we alert moeten blijven

Ontdek zelf nieuwe Wezel zinnen, het juist lezen is verre van saai

 

Wezel zinnen (Weasel Words)

Wezel woorden en zinsdelen moeten een bepaalde indruk oproepen, alsof het zou gaan om iets specifieks, unieks en belangrijks. Terwijl er in wezen alleen maar vage of dubbelzinnige claims worden gecommuniceerd. U herkent deze informatie al vrij snel, indien u één van de hierbij weergegeven zinsneden tegenkomt:
 
- Sommige mensen zeggen
 
- aangenomen moet worden
 
- experts verklaren
 
- het wordt vaak meegedeeld
 
- het is algemeen bekend
 
- met z'n legendarische eenvoud
 
- algemeen erkend en aanbevolen door leidende software ontwikkelaars
 
- proefondervindelijk onderzoek heeft aangetoond
 
- legendarisch voor zijn kwaliteit, onderzoekers claimen . . .
 
 

In de renderwereld kennen we heel fraaie Wezel voorbeeelden

 
"Het snelste render programma ooit!" Is één van de bekenste, hoewel deze op zijn retour is en inmiddels is vervangen door de even ongrijpbare en nooit verklaarde of bewezen term:
 
"Physically based" is populair, bij Google alleen al met 12.600.000 resultaten, zou dat wel kloppen in 0,44 seconden?
 
"Physcially correct" scoort wat minder met 909.000 resultaten.
 
"Simply Physical" is eveneens een ijzersterke Wezel
 

KeyShot render

"Rendering Speed: The speed you have within KeyShot cannot be compared. Whether you're on a small laptop or a networked server with multiple CPUs, KeyShot will use all the cores available."
 
"Everything inside KeyShot happens in real time. KeyShot uses unique rendering technology which makes it possible to see all changes to materials, lighting, and cameras instantly."
 
"KeyShot doesn't require any special hardware or graphics card."
 
Dus eigenlijk is een goede en snelle computer hiervoor helemaal niet nodig, zoals bij ALLE andere render programma's wèl echt noodzakelijk is om er iets uit te krijgen !
 
https://www.keyshot.com/
https://www.keyshot.com/system-requirements/
 

TWINMOTION

nov. 2017
The simplest, fastest and most innovative cross-platform virtualization, 3D immersion and VR exploration solution on the market.
Twinmotion 2018 has been developed for architectural, construction, urban planning and landscaping professionals, regardless of the size and complexity of their project, their equipment, their computer skills or their modeler.
Powered by award-winning Unreal Engine, Twinmotion 2018 boasts a highly intuitive interface, which makes it extremely easy to learn and navigate.
 
 
Walk, drive or fly through your projects in real-time. Export any type of high quality media in seconds, instead of waiting hours for conventional software to do the job.
 
 
met een prachtig logo van een soort keurmerk "Worldwide Unique".
fraai toch !
 

Lenovo

"Faster rendering" zie pagina 4 van de PDF
allemaal met een zeer zuinige en weinig krachtige CPU en GPU van een simpele laptop, hoe bestaat het . . .
bijna te mooi om waar te zijn . . .
 
LINK PDF
 
"The design team can now render images in a matter of minutes"
 
"How one I.T. Pro discovers that workstations can make all the difference"
 
"Delivers workstation performance in a lightweight, durable package."
 
 

Corona Render

Corona met standaard Wezel voorbeelden:
 
"The only proposed advantage of GPU rendering is the speed. But how much faster are GPUs, really? The often mentioned "100 times faster" claim is a myth. According to a recent SIGGRAPH paper, CPUs and GPUs have roughly the same per-$ and per-Watt performance in non-trivial scenes. Empirical evidence from comparing various CPU and GPU renderers also supports this."
 
http://www.ontmoeting.nl/renderzone/118-13jun17.html#corona
 
 

Artlantis

"The new, physically correct Artlantis 6 rendering engine, with its legendary simplicity, allows you to create visualizations of incomparable beauty and quality."
 
Zonder enige wetenschappenlijke onderbouwing OF het wel zo is (denk maar aan fysisch juiste materialen en lichtsterkte instellingen volgens natuurkundige wetten om het werkelijk compleet te maken).
 
 

"Legendary simplicity" is een gouden greep voor een Wezel, knap hoor.

 
"Recognized and recommended by leading software developers"
Een uitstekende Wezel, kort en krachtig, geen enkele discussie meer om naar evt. andere concurrerende software zelfs maar te durven kijken.
 
 

V-Ray

NVIDIA NVLINK: "Supports shared GPU memory across NVLink compatible graphics cards."
Waarbij volgens Chaos Group nu nog alleen de NVIDIA GP100 van 2 x euro 7.100,- wordt ondersteund.
 
Over de nieuwe render software versies (zomer 2017):
 
"Highly optimized CPU rendering"
 
"Incredibely fast GPU rendering"
 
Zonder enige basis computer configuratie te noemen om dat echt mogelijk te maken. In veel gevallen scoort V-Ray in rendertijden juist goed, breng dat dan overtuigend en op een technisch verantwoorde manier naar buiten!
 
 

FluidRay RT

"Fluidray RT is the fastest general purpose Real-time renderer."
 
http://www.fluidray.com/http://www.fluidray.com/
 
 

Redshift

"Redshift is the world's first fully GPU-accelerated, biased renderer."
 
"Redshift is the world's fastest renderer built to meet the specific demands of contemporary high-end production rendering."
 
https://www.redshift3d.com/product
 
 

Edificius

"3D Real Time Rendering software: real time photorealistic renderings for architecture. The truly innovative and SMART solution"
 
http://www.accasoftware.com/en/real-time-rendering-software/

 

Enscape

"Enscape is not only the best-looking real time Engine but also the fastest renderer on the market."
 
"What used to take days now takes minutes."
 
https://enscape3d.com/architectural-rendering/
 
 

 
Een beetje overdrijven is goed en wordt overal in de reclame toegepast, het is min of meer standaard geworden en iedereen heeft inmiddels daar zelf tijdens het lezen, een soort filter voor ingebouwd. Niets mis mee, we zijn er aan gewend geraakt. Het zijn gewoon producten die verkocht moeten worden in een overvolle markt.
 
Bij render programma's (als voorbeeld) gaat het echter om Hoogwaardige Technische onderwerpen en producten.
Aan de ene kant het ontwerp traject, om tot een werkbaar programma te komen, anderzijds om de technische gegevens van de gebruikte computer bij de gebruiker zelf.
 
Beide onderdelen zijn even belangrijk:
een goed en snel programma + een goed en snel werkende computer.
 
Indien alleen de heerlijkheden van het programma worden opgesomd door mensen die het tot hun beroep hebben gemaakt, zonder ENIGE TECHNISCHE ONDERBOUWING VAN DE BEWERINGEN, dan wordt het lastig voor de gebruiker om een indruk te kunnen vormen van de WERKELIJKE KWALITEITEN van de software, die er ongetwijfeld in overvloed zijn.
 
Indien tevens de TECHNISCHE COMPUTER VEREISTEN door dezelfde fabrikant worden opgegeven, alsof we met een stokoude laptop van meer dan 10 jaar oud, dat allemaal fluitend kunnen doen, dan is er iets ernstig mis in de optimale berichtgeving. Temeer omdat de fabrikant voor zijn eigen demonstratie / instructie YouTube films WEL DEGELIJK KOSTBARE WERKSTATIONS inzet om het lekker te laten smoelen.
 
 

Hoe zou het dan wel moeten en kunnen ?

Maak de nieuwe berichtgeving niet saai of echt, gebruik dezelfde Wezel zinnen, maar dit keer mèt duidelijke technische uitleg om alle beweringen ook daadwerkelijk door de gebruiker te kunnen laten staven met behulp van normale gangbare computer apparatuur. Zorg voor een aantal verschillende 3D modellen als gratis download, zodat een ieder direct zelf kan ervaren hoe goed de software echt wèl is! En publiceer vergelijkende testen van diverse software merken met elkaar.
 
Dan krijgen de software ontwikkelaars eindelijk waar voor hun vele inspanningen, want het ontwerpen wordt steeds complexer, mede door de trend naar CUDA Core programma's of OpenCL renderen.
Hopelijk krijgen de ontwerpers voor het eerst een stem in de publiciteitsmachine, hoe zij het programma hebben ontwikkeld, met een populaire uitleg van de gebruikte technieken.
 
Het is een dooddoener om te zeggen dat de geheimen van het programma bekend worden gemaakt aan de concurrent! Onzin, in wezen gebruiken (als het goed is, maar wie kan dat controleren?) alle "Physically based of correct" render programma's dezelfde basis renderformule. Alleen de uitwerking daarvan is verschillend.
Geef de ontwerpers een stem bij de publiciteitsuitingen, het is nota bene een hoogwaardig technisch product, zonde om dat te laten verprutsen en onder te laten sneeuwen door alleen maar een aantal Wezel zinnen.
 
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

We hebben geen enkele illusie dat de berichtgeving binnenkort zal wijzigen, hou bij het lezen van Wezels daar rekening mee, zoek ze zelf op, dan is deze pagina niet voor niets geweest!

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++
 
Render programma's uit de Open Source hebben bijna zonder uitzondering een perfecte manier van presenteren en verklaren. In het commerciële traject is de berichtgeving van Maxwell uit Spanje de beste.
http://www.maxwellrender.com/
 
 
 

 

De wezel is het kleinste roofdier van Europa

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Manual_of_Style/Words_to_watch#Unsupported_attributions
 

 
 

Kies een bepaald software merk niet alleen omdat het beter verkoopt !

 
Een uitspraak die voor menige marketier de wereld op zijn kop is. De gangbare trend is dat méér omzet en méér verdiensten een belangrijke drijfveer is. Veel bedrijven zijn daar inderdaad groot mee geworden. Maar of het in deze tijd ook nog per definitie opgaat? Het is zeer de vraag waar termen van duurzaam, natuurlijk, biologisch, keurmerk, merkproducten, productlabels en vrije uitloop kippen (marketing) tover-woorden zijn geworden. Ook bij personeel, management en werkvreugde kunnen we over 'duurzaam' best nadenken.
 
 
 

 
 
Volkskrant van 26 augustus 2017 :
 

Koester de mislukking, daar

leer je veel meer van

 
Onze maatschappij staart zich blind op succesverhalen, terwijl we misschien wel meer kunnen leren van missers. Een ode aan de mislukking - met de CFO (Chief Failure Officer).
Fuckup Nights en het kersverse Museum of Failure.
(Tonie Mudde met foto's in de Volkskrant van Ernst Coppejans)
 
 
 
Samuel West en zijn expositie
 
http://www.imdb.com/name/nm0922335/
https://www.museumoffailure.se/
 
Het Museum of Failure sluit zijn deuren op 15 sept 2017 in hartje Helsingborg in Zweden. Inmiddels zijn er een groot aantal nieuwe locaties voor de expositie, bijvoorbeeld van 18-22 oktober 2017 in Kortrijk België.
 
 
About
Museum of Failure is a collection of interesting innovation failures. The majority of all innovation projects fail and the museum showcases these failures to provide visitors a fascinating learning experience.
 
The collection consists of over seventy failed products and services from around the world. Every item provides unique insight into the risky business of innovation.
 
Some examples of the items on display:
• Apple Newton
• Bic for Her
• Google Glass
• Nokia N-gage
• Orbitoclast Lobotomy (medical instrument)
• Harley-Davidson Perfume
• Kodak Digital Camera
• Sony Betamax
• Lego Fiber Optics
 
Samuel West
Organisatiepsycholoog in Zweden is er helemaal klaar mee: tijdens zijn verplichte bezoeken aan congressen, product presentaties en keynotes speelt zich telkens een zelfde tafereel af.
 
Directeur Y vertelt aan iedereen die het horen wil, hoe zijn idee uiteindelijk, ondanks enkele hilarische hindernissen, uitgroeide tot een ongekend succes. Tegenwoordig staat zijn bedrijf Z bekend als een topbedrijf met topmedewerkers, topomzet en oh ja, óók met top producten. Applaus vanuit alle hoeken van de zaal.
 
Samuel West hoort als consultant bij veel bedrijven een heel ander verhaal, een goed gekoesterd geheim binnen veel organisaties en niet openlijk uit te spreken door medewerkers. Volgens Samuel blijkt dat 70 - 80% van alle plannen mislukken. In die bedrijven weten alle medewerkers daarvan, maar er wordt alleen heimelijk over gesproken, maar nooit met derden buiten de eigen organisatie cultuur.
 
Als een organisatie naar buiten treedt, dan doet ze dat steevast met een hele lijst van succesverhalen, aldus Samuel West.
Deze worden bereidwillig opgetekend door de aanwezige journalisten en genodigden, om daarna te worden vermenigvuldigd via pers en veel internet pagina's. Ook de vertegenwoordigers en verkooporganisaties in andere landen nemen maar al te graag dergelijke standaard aangeboden (product) informatie klakkeloos in de vertaling over.
 

Daar is vaak een goede reden voor !

 
Uit eigen onderzoek van jaren geleden bleek dat de "uit het hoofd opgelepelde berichtgeving over Apple producten en verkoop methoden" van directeuren van Apple vestigingen over de hele wereld soms tot op de letter overeen kwam met de medelingen die in andere landen werden uitgesproken. Niets van een aanpassing aan gewoonten of cultuur of een idee van de directeur zèlf in het betreffende land.
 
Exact gelijk aan wat toen Steve Jobs in de VS, of één van zijn vetrouwelingen hen per Mail had toegestuurd. De inhoud ging over het opzetten van eigen Apple winkels, als directe concurrent voor de individuele Apple verkooppunten / dealers. De mededelingen waren in België gelijk aan die in Nederland, maar ook gelijk aan die in Engeland, Duitsland, Zwitserland en zelfs in Australië. Zo zie je maar dat een directeur van bedrijf A ook zo maar een acteur kan (en wellicht moet) zijn, een vooruitgeschoven post om precies te vertellen wat er in het hoofdkantoor als goed- of fout idee nu weer is bedacht.
 
Hoe lang nog directeur?
Naast deze ontdekking kwam er in de loop van de tijd nog iets boven drijven: de directeuren die het best acteerden en het meest tekstvast waren, mochten het langst aanblijven. Terwijl de algemene trend, zeker in die tijd was, om na een korte periode van een voetbaltrainer, weer om te wisselen voor een betere acteur.
 

Verslaafd raken aan je eigen idee

 
Organisaties raken regelmatig verslaafd aan hun eigen projecten en ideeën omtrent de markt. Of iemand daar ook werkelijk behoefte aan heeft wordt niet onderzocht of gevraagd.
Als er al iets uit de markt wordt 'gehaald', dan is dat via een externe enquete of onderzoek. Waarbij de ontvangende partij feiloos aanvoelt waar de eindconclusie over moet gaan. Terwijl vanuit de eigen organisatie via een 'stevige' Support afdeling veel waardevolle informatie direct beschikbaar is.
 
zie Technische Support Build in
http://www.ontmoeting.nl/renderzone/112-techsupport.html
 

Hoe Coca-Cola de plank helemaal missloeg

door tunnelvisie

 
New Coke
Coca-Cola introduceerde enkele jaren geleden een nieuwe cola-formule om het telkens verder afgleidende marktaandeel op te peppen.
De ingrediënten voor de nieuwe formule werd direct na de uitkomst van het marktonderzoek in het groot ingekocht, oude productie machines werden aan de kant geschoven. Alleen de 'nieuwe formule' zou in de toekomst de markt veroveren.
 
Ze waren er bij de vele marktonderzoeken vanuit gegaan, dat allen de SMAAK maatgevend zou zijn bij de verkoop van de cola-drank, iets anders konden ze toen niet bedenken (verslaafd raken aan eigen idee). Ze deden een overtuigend aantal marktonderzoeken waarbij de SMAAK van de nieuwe formule telkens het beste scoorde, dan moest het werken (!), zo was de gedachte.
 
40.000 telefoontjes en honderden brieven van boze kopers later.
 
Miljoenen dollars aan grondstoffen en machines moesten versneld worden afgeschreven. Cola bekende dat er iets mis was gegaan. Het flesje met de bekende oude inhoud (Coca-Cola Classic) werd schoorvoetend opnieuw (en wederom met succes) op de markt gebracht. Er was inmiddels al een ware hamsterwoede ontstaan van mensen, die duizenden originele (oude formule) her en der hadden ingeslagen.
 

 

Berichten verspreiden zich razendsnel, of ze nu kloppen of niet

(Volkskrant 26 augustus 2017) door Ronald Veldhuizen
 
In deze serie haalt de auteur een aantal frappante voorbeelden aan, waarbij de groot gepubliceerde 'waarheden' gekopieerd worden om tot een megawaardheid (iedereen heeft het er over, dus . . .) te worden uitgeroepen.
Maar bij wetenschappenlijk onderzoek blijkt dat al dergelijke berichtgeving wellicht ergens een kern van waarheid kan bevatten, maar zeker nader onderzocht zou moeten worden om dergelijke stellingen zo maar te publiceren voor waar. Staat het bewijs of methode er niet bij, dan wordt het ondoenlijk om te achterhalen wat er WAAR is en wat niet.
 
 
Vraag u zich wel eens af: klopt dit wel?
Is het wetenschappenlijk onderbouwd en zó weergegeven dat de proeven ZELF OOK HERHAALD KUNNEN WORDEN? We zien dat deze kop niet alleen voor de verkoop van renderprogramma's opgaat, het heeft betrekking op al het nieuws van vandaag de dag.
 

 
 

Type bij GOOGLE "FACEBOOK FAKE NEWS"

Facebook heeft het niet over "Fake news", maar liever over "False news", maar is het daarmee beter?
 
Bij "Fake" hebben we het al gauw over moedwillig verkeerde informatie verspreiden, met een bepaald doel voor ogen (manipulatie van klantenkring of bevolkingsgroep).
 
Bij "False news" hebben we nog de mogelijkheid, dat de geboden informatie welliswaar (achteraf) niet juist bleek te zijn (het is helaas uitgekomen, "we konden het niet weten"), maar waar de opzet daarvan niet direct eenvoudig aantoonbaar is. Facebook heeft voor zich zelf bedacht dat "False news" iets minder belastend overkomt dan Fake news, in wezen gebruiken ze het zelf door elkaar, of te wel ze hebben het over dezelfde fenomeen: "Is de geboden informatie wel juist?"
 

YouTube videos zeker niet altijd wat het lijkt

 
YouTube heeft een groeiende schare aan filmmakers, die maar één ding voor ogen staat: scoren met het aantal kijkers, waardoor de inkomsten voor deze makers tot in de duizenden euro's per maand kunnen oplopen.
De geboden populaire informatie (zie het voorbeeld onder het kopje documentatie) is nog al eens met opzet onjuist en dus Fake. Opzettelijk films verspreiden die niet deugen en waarbij de geboden informatie falselijk is gemanipuleerd.
 
In wezen is het demonstreren van een Renderprogramma met een SUPER COMPUTER van meer dan 21.000 euro (u leest het goed), ZONDER vermelding van de gebruikte systeem gegevens ook een vorm van zachte misleiding. Maar gestel dat het wel MET vermelding van de technische computer gegevens zou zijn gepupliceerd (we zien het hoogst zelden ca. 2%) is het ondoenlijk omdat terug te schalen naar de eigen computer hardware configuratie. Het is dus zaak om welliswaar aan de bovenkant van het gemiddelde te gaan zitten, maar niet aan de onbereikbare top.
 
Het is de vraag hoe lang Google's YouTube daarmee weg kan komen, het is een enorme verspilling van tijd, internet bandbreedte en apparatuur. Zelfs onder het kopje vermaak en vertier is dit niet te plaatsen. Weinig duurzaam dus, maar wel aantrekkelijk voor hun advertentie afdeling.
Bedenk zelf eerst goed OF U ER WEL OP WILT KLIKKEN !
 

 

Hoax

Engels woord voor poets, nep, bedrog, truc, oplichterij, broodjeaapverhaal, aldus Wikipedia.
Met als voorbeeld de graancirkels, waarbij een grote groep van mensen voor de gek wordt gehouden. Het lijkt dan op een grap achteraf, meestal zonder kwade bedoelingen maar soms zijn er wel kwalijke gevolgen.
Een Hoax is minder ernstig dan echte oplichterij of fraude.
 
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hoax
 
 

 
 
 
Facebook Has Stopped Saying "Fake News" door Will Oremus. 8 aug. 2017.
 
LINK www.slate.com
 
 
Coca-Cola
een Cola drank die slechts 2 jaar in de markt bleef (2006-2008)
 
https://en.wikipedia.org/wiki/New_Coke
 
http://www.coca-colacompany.com/stories/coke-lore-new-coke
 
Martket resarch fail
how new coke became the worst flub of all time
https://www.vishay.com/docs/70598/70598.pdf
 
 
 
 
The Gentleman's Magazine and Hiftorical Chronicle
volume LXVI
part the second, after page 896
by Sylvanus Urban, Gent. Printed in London and fold by Eliz Newbery 1796.
Adam's lucernal microscope built on Prince's improvement design.
Hiermede konden meerdere mensen tegelijk het microscoop beeld aanschouwen.
 
 
 

YouTube

Free energy 100%, How make solar cell from CD Flat
https://www.youtube.com/watch?v=Iix7TxquHR8
 
Enkele van de meer dan honderd boze reacties op deze video
 
AlbertBester:
"It has been pointed out that the vast majority of this video is at best total rubbish. "
"promoting bad education and false science"
 
OKAAUTO:
"This only prove how gullible people are, put FREE into a description and 1 million people will look at it !!!"
 
Peter Scargill:
"This may well be rubbish guys - but it is symptomatic of what's wrong with the web that around 1.5 million people have looked in here - and the author is making money from the ads - so who's the fool, those of us looking in? This is UTTER BULLSHIT."
 
 
 
Rendersnelheid
http://www.ontmoeting.nl/renderzone/136-snel.html
 
Physical correct render
http://www.ontmoeting.nl/renderzone/04-physical-1.html
 
Physcially based Renderers
http://www.ontmoeting.nl/renderzone/40-physical-eng.html
http://www.ontmoeting.nl/renderzone/129-embree.html
 
 

 

naar boven