RENDER ZONE

http://www.ontmoeting.nl/renderzone/

homepage

Op deze pagina:
Redshift render

Redshift render programma


Redshift

Profileert zich als een Game render programma, maar er zijn ook interessante renderingen van interieurs en exterieurs te zien.

 

3D Tekensoftware ondersteund:

  • Autodesk Maya, Windows en Linux
  • Autodesk Softimage
  • Autodesk 3dsMax

 

Gebaseerd op het werken met CUDA cores met NVIDIA grafische kaarten met mimimaal 2 GB VRAM of meer. OpenCL support zit in de pijplijn, waardoor er ondersteuning voor veel meer hardware beschikbaar zal komen.

CUDA geadviseerde kaarten : https://developer.nvidia.com/cuda-gpus

 

GPU accelerated biased renderer

Sneller dan bestaande CPU georiënteerde render programma's.

https://www.redshift3d.com/products/redshift/

Redshift prijzen (april 2016)

$ 500,- premanent node-locked license met 1 jaar Maintenance

$ 600,- floating license minimaal 5 stuks tegelijk.

 

Systeem benodigdheden:

http://docs.redshift3d.com/Default.html#I/System%
20Requirements.html#SystemRequirements

Belangrijkste: een NVIDIA grafische kaart met CUDA cores, VRAM 4 GB of hoger, compute cap. 5.0 of hoger. Meerdere NVIDIA kaarten worden ondersteund.

Redshift over GPU rendering in 2016:

GPU rendering verklaard

 

april 2016:

CGSociety: Five reasons to adopt GPU rendering in 2016

Panos Zompolas, co-founder and CTO of Redshift, spoke with CGSociety about GPU rendering and why it should be included in your pipeline this year.

"An artist can install four high-end GPUs onto a single computer and rival the performance of several tens of high-end CPU-based render farm machines; all of this with lower electricity costs and a fraction of the physical space!"

Vijf redenen om met GPU te renderen

 

http://www.cgsociety.org/news/article/2180/
five-reasons-to-adopt-gpu-rendering-in-2016

22 maart 2016 door Chris McMahon

Redshift werkt momenteel aan de volgende onderwerpen:

https://www.redshift3d.com/products/coming-soon/

met 3ds Max, Ray-marched volumetrics (wat dat ook moge zijn) en Ptex support idem.

En toekomstige ondersteuning van Mac OSX. Een vreemde oplossing die kennelijk verband houd met OpenCL voor MacOSX. Aangezien er nauwelijks NVIDIA (CUDA) kaarten meer te vinden zijn bij de huidige Apple lijn. En al helemaal niet in het high-end GPU circuit.

Gallerie

https://www.redshift3d.com/gallery

Redshift Building a bigger arch-viz business

with Redshift for 3ds Max (alpha)

 


naar de nieuwste Redshift pagina terug


homepage

omhoog