RENDER ZONE

http://www.ontmoeting.nl/renderzone/

homepage

 

Tijdschaal per rendermerk


LINKS

Artlantis
* Redway 3D
Render[in]
SU Podium
V-Ray
Octane
Twinmotion
Maxwell Render
KeyShot
Indigo


Artlantis

De aangekondigde Artlantis 6.1 zal midden september 2016 verschijnen.

 

Versies van Artlantis 1.0, 1.2, 1.x, 2.0, 3.0, 4.0, 5.0, 5.1, 6.0, 6.x (2016)

1985 Abvent Group in Frankrijk, de makers van Artlantis Render en Studio en Renderin.

In de eerste paar jaar werd het render programma Render[in] onder de naam SB2 uitgebracht. Alain Chesnais (in Parijs geboren) was een van de oprichters van SB2 (Studio Base 2), voordat Abvent deze overnam. Alain Chesnais bleef nog even aan om daarna zijn geluk elders te zoeken, ondermeer in Toronto Canada.

Alain is mede oprichter van Trendspottr, een analyse bedrijf. Hij is al meer dan 20 jaar medewerker van de jaarlijkse SIGGRAPH bijeenkomsten.

mei 2005: Steve: "I can't wait to post my first renderings with Artl*Lantis R"

juni 2005: Rohs_5079: "Is there a kind of chart available at abvent with rendering times to compare different hardware: mac vs. pc, different CPUs, Graphic chips, RAM and so on?

I had the impression, that rendering with radiosity on a single cpu windows pc is very much faster than on a high end double cpu G5 Mac and I wonder if it was just a subjective impression or if this times are correct. Perhaps testers can send in rendering times for a test file according to their hardware and abvent can set up such a chart."

oktober 2005: There are still bugs in Artlantis version 1.0.2

november 2005: Artlantis update 1.0.3 available

maart 2006: Postby Stan_5525 - Tue Mar 06, 2007 5:43 pm

It seems like there has been no progress for ages beyond Artlantis R1. All of the buzz is around Vray, Maxwell, Podium etc. The images produced by R1 are very poor compared to those projects, yet it has a great interface and shaders.

I hope they are working to revolutionize Artlantis to be competive with today's expectations.

juli 2006: Postby Sandro_Penalba - Thu Jul 27, 2006 2:47 am

I can not understand wy Abvent do not announce with the release of its brand new product, Artlantis Studio, the Users Manual and Tutorials for it brand new product ?

Artlantis 4.5 have the Users Manual in several languages, and 7 Tutorials, all ready to download, and people can print, study, practice etc. Why can Studio can not have the same treatment ?

I think that this is a marketing mistake from Abvent. We users deserve consideration for our fidelity to Artlantis.

The worst is that Abvent do not responde at all, sems that they don't care about us (costumers), even if I know that this is far from true....?

http://artlantis.com/_forums/viewtopic.php?f=12&t=2344

 

augustus 2006: Artlantis 4.5 User's Manual has been published by Abvent

januari 2007: Postby Towle_David Wed Jan 31, 2007 10:17 pm

I haven't posted here in a while. A quick search and look through Abvents website revealed no info.
So I will ask again.
Is there a Manual for Artlantis R available somewhere? English version.
Thanks.

mei 2007: Update 1.2.5 Artlantis

november 2007: beta testing Artlantis 2

25 februari 2008 Artlantis 2.0 demo version chrashes

26 februari 2008: officiële versie 2.0 verschenen

februari 2009: Artlantis 2.0.3. Update out

23 februari 2009: Artlantis 2.1 just released

15 april 2009: Hotfix to Artlantis 2.1.1

6 juli 2006: Hotfix 2.1.2 does not seem to work

2009 Artlantis wordt met een uitgeklede Maxwell Engine optie voorzien, tegen aanzienlijke meerprijs. Dit zou later als Engine voorbeeld worden gebruikt voor de introductie van versie 6.0. Maar dan met Redway 3D als API.s

oktober 2009: Artlantis 3.0

27 januari 2010: Artlantis 3.0.1 update available

18 februari 2010: Artlantis 3.0.2 update available

29 april 2010: Artlantis updater 3.0.3 available

16 november 2010: Artlantis update patch 3.0.5

mei 2011 Artlantis 3.0.6 update

17 oktober 2011 Artlantis 4 met iVisit 3D

2 nov. 2011 version 4.0.14 is online

22 december 2011 version 4.0.15 available online

juni 2012: Maxwell Render option

11 juni 2012 Artlantis 4.1 released

augustus 2012 Artlantis update 4.1.7

12 december 2012: Artlantis 4.1.8 online

2013 Artlantis Render Farm, door Fast Render, a subsidiary of Abvent S.A. en ND 3D Image and Film. Inmiddels is ND 3D uitgekocht door Abvent, maar de locatie is dezelfde gebleven.

 

september 2013: Artlantis 5

12 december 2013: versie 5.1.2.2 online

maart 2014: 5.1.2.4

5.1.2.5

5.1.2.6

5.1.2.7

2015 Abvent S.A. lanceert Artlantis 6.0

Het zou een nieuw tijdperk inluiden, waarbij de render Engine niet langer door Abvent wordt gemaakt, maar door het eveneens in Parijs gevestigde Redway 3D. De interface is tot veler genoegen vrijwel gelijk gebleven.

 

"Simply Physical"

The new, physically correct Artlantis 6 rendering engine, with its legendary simplicity, allows you to create visualizations of an incomparable beauty and quality.

14 december 2015: Why Artlantis 6 is too slow? Stass08 in Forum.

19 januari 2015: Help! My render image is so grainy. Natchabu in Forum

juni 2015 6.0.2.6 with the new Engine

22 juni 2015: Comparison between Artlantis 5 and 6, Werner Dielen in Forum.

24 juni 2015: Artlantis 6 - second impressions Juancamiloarq in Forum.

 

augustus 2015: 6.0.2.17 released

6.0.2.18
6.0.2.19

oktober 2015: 6.0.2.20 released

6.0.2.21

26 november 2015: 6.0.22 released

3 december 2015: 6.0.2.23 fixes released, blijkt achteraf geen goede fix te zijn geweest, werd snel opgevolgd door 24

6.0.2.24

6 april 2016: 6.0.2.25 released

juli 2016: Artlantis 6.0.2.26 voor Studio en Render

 

Artlantis 6.0 handleiding in het Nederlands

http://ontmoeting.nl/render-prgr/artl6/index.html

 

Artlantis Tips en Trucs in het Nederlands

http://ontmoeting.nl/render-prgr/tips-trucs-artl/index.html

 

7 juli 2016 Artlantis 6.0.2.26 KeyServer te downloaden (Win/Mac), de vorige versie bevatte bugs en werkte niet (goed).


Zo zien de bug fix teksten er in het Artlantis programma uit. Helaas is er daar geen mogelijkheid (zoals bij de meeste programma's wel) om de tekst voor later te bewaren (save as).

 

Bug fix teksten verborgen in deze Dropbox LINK

https://www.dropbox.com/s/pf9guc3d8vzb05k/Read-Me%20Updater%206.pdf?dl=0

De gebruiker kan op redelijk makkelijke manier een nieuwe update downloaden en over de oude herinstalleren.

 

Update informatie van Artlantis

Download * Read-Me Updater 6.pdf (190 kB)

 

Update informatie over de volgende versies

6.0.2.1

6.0.2.6 (26 mei 2015)

6.0.2.12 (18 juni 2015)

6.0.2.17 (RedSDK 4.0.0.17 bovenaan af te lezen)

6.0.2.19 (14 sept. 2015)

6.0.2.20 (7 okt. 2015)

6.0.2.21 (16 okt. 2015)

6.0.2.22

6.0.2.23

6.0.2.25

6.0.2.26 (30 mei 2016)

Artlantis Updater 6.0.2.26
Fixes since version 6.0.2.25
* Artlantis crashed when the Cloud box was checked
* An Ambient effect associated with a texture included all the material
* In HDRI, unable to type a decimal value
* Propagation tool was not working as it should
* Opening a .skp file generated a plugins error
* Use Reference File tool issue

* An .avi rendering could not be created if the destination has accentuated characters

 

Versie 2.26 werkt met RedSDK 4.0.1.20, sinds versie 2.17 zijn er dus twee tussen versie van de SDK geweest.

 

 

 

In het Artlantis forum blijft de frequentie waarmee de Administrators het Forum bezoeken en beantwoorden vaak achter. Met het gevolg dat allerlei gespuis kans ziet om gratis advertenties (hier in het Russisch) in het Forum te plaatsen. Dat staat er soms 2 weken op, alvorens de Administrator ingrijpt.

17 november 2015: http://artlantis.com/_forums/viewtopic.php?f=12&t=13455

Will no one stop the spam?

Op 19 november 2015 antwoord:

"Hi, sorry for the slow answers... Webmasters added a tool to detect the spam post on the forum. I hope it will do a good job."

 

27 juni 2016: http://artlantis.com/_forums/viewtopic.php?f=12&t=13699

Wanneer stopt het gedoe met spam nu eindelijk eens?

 

5 april 2016

Artlantis forum inzending later verwijderd door Abvent uit het Forum:

http://artlantis.com/_forums/viewtopic.php?f=12&t=13631

"Does Abvent even have tech staff that review this forum? I'd really appreciate some responses from them . . . " LATER GEWIJZIGD DOOR ADMINISTRATORS IN :

"There was nothing that was contained that listed the bug fixes. There were plenty of new bugs introduced. Does Abvent even have tech staff that review this forum? I'd really appreciate some responses from them."

McFayden_Carmel offline
Newbie
Posts: 16
Joined: Wed Jan 10, 2007 11:00 pm

Artlantis Help file ook zonder Artlantis nog op te roepen?

In principe heeft Artlantis alleen de toegang tot de helpfile middels het opstarten van Artlantis Render of Studio. Jaren geleden was er ook nog een PDF bestand, maar dat is allang niet meer beschikbaar. Met enige moeite hebben we de URL kunnen achterhalen:

HELP FILES ARTLANTIS LINK

 

REACTIES GEBRUIKERS VAN ARTLANTIS 6

http://artlantis.com/_forums/viewtopic.php?f=12&t=13236

http://www.ontmoeting.nl/renderzone/71-tijd2.html

 

Reacties van lezers en de reactie van de fabrikant daarop

"In the comparison between Artlantis 5 and 6"

Werner_dielen

23 jun. 2015

Artlantis 6

Wed Jul 01, 2015 5:38 pm.

 
About a bug in the background Layer:
Re: Comparison between Artlantis 5 and 6
Postby Ildiko Wed Jul 22, 2015 2:13 pm
Hi Werner, thanks just sent a note to developers about the background layer.
Ildiko
Artlantis Team
User avatar
 
in jul. 02 2016:
still the transparent background problem
Re: Rendering with transparent background help?
 
Postby Alain Picard Mon Jul 25, 2016 1:20 pm
The problem has been fixed in Artlantis 6.1 the version will be available mid September.
 
Alain Picard
Abvent
JAAR LATER: "wordt over anderhalve maand aangepakt".


http://artlantis.com/_forums/viewtopic.php?f=12&t=13236

Door Werner Dielen Duitsland:

Artlantis 6

"I think Artlantis 6 has a great potential, but at the moment for me it´s not useable because of the mentioned things. I very much hope that Abvent may fix this in the future."

A note should also be allowed:

"The marketing for Artlantis is very bad. It is at least unusual to place a new product with many new features on the market without the slightest explanation of the new features. Beautiful pictures are not enough. People feel left alone. I am convinced that a great part of the resistance in this forum and elswhere is due to a lack of explanation."

http://artlantis.com/_forums/viewtopic.php?f=12&t=13236

door Thiago Luz:

"We question, question, question about deadlines on news about possible corrections, possible insertions of new features and have no answer ... we are left in a vacuum ... there is no interaction with users Abvent ... unfortunately! !"

"The only unanswered topics are those that clearly indicate an error or a specific question of how to do something ... in relation to fix problems, new features, fixes, patches, updates, new features and all the material about the new program as you mentioned , videos, tutorials, interaction between business and user does not exist."

NB

Lees altijd een aantal Forum inzendingen helemaal door, voor het verkrijgen van een juist en compleet beeld van wat de gebruikers bedoelen en in wezen willen met hun Artlantis renderprogramma.


 

Redway 3D*

* geen renderprogramma, maar onderdeel ervan.

(Inwendige Render Engine van Artlantis 6.x en Render[in] 3.x)

20 maart 2007 Redviewer 1.4 voor Autodesk's 3ds Max bij Redway 3d

Plaatje uit een van de eerste websites 2007.

 

april 2008 Redsdk 1.4, first full HDR real-time engine, even on legacy hardware!

 

Redway Benchmark

http://www.geeks3d.com/20090630/redway3d-opengl-graphics-benchmark/

zie oude pagina's

 

ACHTERGROND INFORMATIE REDWAY 3D


 

 

Render[in]

September 2010 Render[in] komt op de markt als beta Phase software: Fully integrated Real-time Radiosity Engine.

Renderin for SketchUp, toen nog van Google. Als fabrikant wordt opgegeven SB2.

 

1 februari 2016 Render[in] 3 verschijnt met nieuwe Physcial Engine, van dezelfde firma Redway 3D in Parijs.

10 februari 2016: 3.02

1 maart 2016: 3.03

21 maart 2016: 3.04

4 mei 2016: 3.05

10 mei 2016: 3.06

Alle versies verschijnen kort na elkaar, maar het aantal aanpassingen is duidelijk minder dan bij Artlantis.

Verkoop licentie actie voor versie Render[in] 3.0 tot 30 juni 2016 voor de helft van de prijs.

7 juli 2016 Renderin 3.0.6 verschijnt. Waarbij het probleem met de grond textures is aangepast, dat eerder door Pedrorojas werd aangekaart in het Render[in] Forum. http://forums.abvent.com/viewtopic.php?f=83&t=939

3.0.6 Fixed a problem on the ground textures. Thanks to Pedro.
 
 
Version Render[in] 3.0.5
 
4 May 2016 15:24
 
* Engine improvements
* Bug fixed for the GLSL shaders with Windows 10
* Bugs fixed and strong improvements for the 'Export ATL' feature
* UI improvements
* Bug fixed for the compatibility between Render[in] and the SketchUp ATL export
* Bug fixed with Watermark
* Light/Material power possible to 500% in the text field.
 
 
Version Render[in] 3.0.4
 
The corrections:
* Fix bug of Artlantis Export, you now export in Artlantis 6 format
* New sky with better color handling
* Better support Windows 10 graphic drivers
 
 
Version Render[in] 3.0.3
 
The corrections:
* Fix bug of geometry visibility if Layer0 is hidden
* Fix bug of refresh if the Architect Camera is changed
* Add background layer in PSD export
* Add ISO/Shutter settings update for each Ambience state (Exterior, Interior, Low Light)
* Add 'Draft' menu to enable/disable the draft mode in Preview
* Add 'Log' menu to create a log file
* Add platform filter (Windows, Mac, 64 bit) at load of the plugin

 

Renderin 3 handleiding in het Nederlands

http://ontmoeting.nl/render-prgr/renderin/renderin3.html


 

 

SU Podium

De allereerste Render plug-in voor SketchUp 3D programma.

november 2006 SU Podium (suplugins.com) op de markt met beta Windows version: Photo-realistic rendering for SketchUp. "Absolutely no experience required" is de marketing kreet.

december 2006 SU Podium versie 1 op de markt. Werkt in juli 2007 met SketchUp versies 5 of 6.

november 2008 SU Podium draait nu ook op Macintosh computers (OSX 10.4x Tiger op Intel en Power Macs)met versie 1.5.

december 2010 SU Podium versie 2 verschenen: Photo-realistic rendering for Google SketchUp.

juli 2011 SU Podium versie 2.6

december 2012 SU Podium versie 2.11

november 2014 SU Podium versie 2 Plus voor SketchUp 8 en 2013, 2014 en 2015.

december 2015 SU Podium versie 2.5 Plus voor SketchUp 2014, 2015 en 2016.

 

SU Podium handleiding in het Nederlands

http://ontmoeting.nl/render-prgr/podium/index.html


 

V-Ray

 

juli 2004 V-Ray 1.5 voor 3ds Max beta versie

augustus 2006 eerste release candidaat V-Ray 1.5 voor 3ds Max.

2008 V-Ray RT wordt door de Chaos Group uitgebracht, een verademing door de keuze vrijheid om zowel de processor als de GPU bezig te houden.

april 2008 Chaos Group (V-Ray) introduceert V-Ray versie 1.5 Service Pack 2 voor Autodesk 3ds Max 2009 en 3ds Max Design 2009.

februari 2009 ASGVIS (Visual Dynamics) op de markt met V-Ray voor ondermeer SketchUp

 

V-Ray 3.0 voor Rhino en SketchUp eind 2015 aangekondigd.

Juli 2016 versie 3.0 is nog in ontwikkeling, verschijningsdatum nog niet bekend.

 

V-Ray installatie in het Nederlands

http://ontmoeting.nl/vray/index.html

 

3 pagina's V-Ray informatie:

http://www.ontmoeting.nl/renderzone/67-vray-1.html


 

OCTANE RENDER

De allereerste geheel en al CUDA gebaseerde renderer.

2012 Octane Render (Nieuw Zeeland) brengt zijn eerste stabiele Versie 1.0 van dit unbiased render programma op de markt, waarbij CUDA (NVIDIA) cores worden gebruikt om in "real time" te werken. Waardoor de rendertijden ten opzichte van de processor ruim 10x zo kort zijn. Er zijn jaren aan vooraf gegaan om zover te komen. Het ontwikkelen van een CUDA renderer doe je niet in een of twee jaar.

2016 Octane Render zal met versie 3.1 de alleen heersende CUDA cores inwisselen voor een optie naar OpenCL renderen. Maar er wordt ook al gesproken over porten naar Metal, Vulkan, GL Compute en DX Compute. Allemaal toekomstige afgeleiden die naar alle waarschijnlijkheid minder zullen presteren dan de CUDA versie. Juridisch zal het voor Octane toch nog een hele toer worden om vanuit CUDA programmeertaal over te stappen naar andere talen. NVIDIA heeft CUDA speciaal voor NVDIA kaarten uitgebracht en niet om andere (AMD & Intel Graphics) fabrikanten daarmee te helpen. Het licht voor de hand dat de nieuwe CUDA versie binnenkort een aantal moeilijkheidsgraden zal inbouwen.

http://www.macnn.com/articles/10/04/30/requires.nvidia.based.gpus

https://home.otoy.com/otoy-unveils-octanerender-3-worlds-best-gpu-renderer/

Venturebeat.com LINK

https://www.reddit.com/r/Cinema4D/comments/49
svcw/otoy_ported_cuda_to_amd_good_news_for_aspiring/

Extreme LINK

http://vrworld.com/2016/03/11/otoy-ported-cuda-non-nvidia-hardware/

http://www.gpurendering.com/technology/CudaVsOpencl.html

 

5 april 2016

OTOY meldt dat OctaneRender 3 en Cloud (ORC) in de toekomst in versie 4 zal zijn voorzien van de path tracer Brigade. https://home.otoy.com/octanerender-3-and-roadmap-update/

 

What is OctaneRender?

OctaneRender is the world's first and fastest GPU-accelerated, unbiased, physically correct renderer. What does that mean? It means that Octane uses the graphics card in your computer to render photo-realistic images super fast. With Octane's parallel compute capabilities, you can create stunning works in a fraction of the time.

Inmiddels is Octane bij OTOY uitgegroeid tot een veelkoppig bedrijf, met een enorme verscheidenheid aan software doelen en ontwikkelingen. In de nieuwe uitvoering zal Brigade (real-time renderer met path tracing) ook in Octane worden ondergebracht.

 


 

Twinmotion

Opgericht door Raphael Pierrat en Laurent Vidal in 2004. Onder de naam Ka-Ra werd Twinmotion 2014 uitgebracht.
Niet in eerste instantie als renderprogramma, maar meer als animatie/render programma op de markt gebracht. Waarbij de kracht in de snelheid en de bewegingen is gelegen.

mei 2007 Twinmotion (KA-RA technogies in Straatsburg) heeft op zijn website: "Coming soon Twinmotion all 3 realtime! "

juli 2011 Twinmotion 2.3.1 The "WYSIWYG" of 3D more performant and more stable!

27 april 2015: nieuwe mogelijkheden met Twinmotion 2015

15 december/2 november 2015 Abvent brengt Twinmotion 2016 voor het voetlicht

2015 Twinmotion wint zilveren medaille van de World Building Awards 2015.

Prijs in ontvangst genomen:

Bertrand Delcambre, President van de Building Digital Transition Plan; Jeme Bonaldi, journalist; Xavier Soule, CEO, Abvent; Luke Monrocq, Commercial Director, Abvent.

6 januari 2016: Pim van den Broek komt met Domela Nieuwenhuis in Amsterdam

18 februari 2016 Twinmotion versie 2016.01 Update

20 april 2016: blog Gulden over samengaan tussen Ka-Ra met Abvent

Reporting about the fusion of Twinmotion developer, KA-RA, and Abvent, editor Anthony Frausto-Robledo had this to say about the deal:

"This maybe very good news for Artlantis customers on the Mac platform, of which there are many in the European Union markets and elsewhere. Simply put, a synergy and interaction between Artlantis and Twinmotion and this can go in many great directions—would want to serve all of the vast base of Artlantis customers out there globally. In my talks with the Twinmotion folks at AIA National in 2015, request for a Mac version is already the number one request to the company. So the demand is there."

http://architosh.com/2016/04/twinmotion-developer-ka-ra-has-joined-the-abvent-group/


http://twinmotion.abvent.com/community/blog/

Architosh analysis: Twinmotion 2016

20 April 2016/ in Blog /by gulden@abvent.com

Another great review of Twinmotion, this time from Architosh: Reporting about the fusion of Twinmotion developer, KA-RA, and Abvent, editor Anthony Frausto-Robledo had this to say about the deal: "This maybe very good news for Artlantis customers on the Mac platform, of which there are many in the European Union markets and elsewhere. Simply put."

http://twinmotion.abvent.com/architosh-analysis-twinmotion-2016/

Architosh analysis: Twinmotion 2016

20 April 2016/ in Blog /by gulden@abvent.com

Another great review of Twinmotion, this time from Architosh:

Reporting about the fusion of Twinmotion developer, KA-RA, and Abvent, editor Anthony Frausto-Robledo had this to say about the deal:

"This maybe very good news for Artlantis customers on the Mac platform, of which there are many in the European Union markets and elsewhere. Simply put, a synergy and interaction between Artlantis and Twinmotion and this can go in many great directions would want to serve all of the vast base of Artlantis customers out there globally. In my talks with the Twinmotion folks at AIA National in 2015, request for a Mac version is already the number one request to the company. So the demand is there."

He then went on to offer the Architosh analysis of Twinmotion:

"Twinmotion's capabilities are really quite stunning. The product represents the manufacturing market visualization equivalent of tools like KeyShot and others that aim to dramatically and radically simplify the creation of compelling 3D visualizations. In today's market place, architects are pressed on the time front even more than before, so their ability to create compelling 3D visualizations, particularly in-house, means the tools need to adapt to become radically simpler. This trend in the market has been showing its face for some time."

Haven't tried Twinmotion yet? What are you waiting for?!? Download a free, 30-day trial version here!

http://architosh.com/2016/04/twinmotion-developer-ka-ra-has-joined-the-abvent-group/

 

LINK: achtergrond over Twinmotion

 

Meer over Twinmotion:

http://www.ontmoeting.nl/renderzone/37-twinmotion.html

 

Twinmotion 2016 Service Pack 2 nu met Panorama Export

SP2 van Twinmotion 2016 heeft een aantal nieuwe mogelijkheden, waaronder Panorama export!

De SP2 is een gratis update voor gebruikers van Twinmotion 2016.

 

Panorama export

Het project in Twinmotion kan nu als een internet-gebaseerd Panorama worden getoond of als iVisit360 file (voor het gebruik op tablet en smartphone).

 

http://ivisit360.com

Het sublieme 360º programma, dat u in allerlei opzichten helpt om deze professioneel samen te stellen.

 

Oculus Rift bekijk de video

https://www.oculus.com/en-us/

 

Introducing the Games Coming to Oculus!

16 mrt 2016

https://youtu.be/pN6YCFlS8nU


Oculus Rift CV1 support:

De bekende Oculus Rift CV1 kan nu in de immersive View (F11) en in Bimmotion worden gebruikt.

 

Oculus Rift DK2 support:

De support is verbeterd.

 

ArchCAD support:

Twinmotion is nu compatibel met het .tma file format, die direct vanuit ArchiCAD 20 is te exporteren.

 

TIF support:

Twinmotion kan nu ook het textuur-file format van .tif aan.


 

Maxwell Render van Next Limit Technologies

 

2004 Maxwell van Next Limit komt met een alpha versie van zijn populaire render programma. Na twee jaar ontwikkeling in stilte. Global illumination algorithm based on Metropolis Light Transport Variation.

december 2004 Maxwell Render Alpha 1.1.5 released

januari 2005 Maxwell Render 2.6 is released

augustus 2006 Next Limit Technologies has launched its stunning, newly designed website www.maxwellrender.com for render engine Maxwell Render, The Light Simulator.

augustus 2006 Come and visit us at Siggraph 2006. Next Limit Technologies will exhibit updated versions of its well-know and widely-used software products Maxwell Render, The Light Simulator (the real render engine) and RealFlow4 (fluid and physical simulation tool).

maart 2007

Maxwell Render: The light simulator

The Maxwell Render 64 bits version for Windows will get most out of the new hardware and provide users with more memory to create higher resolution images and better textures. Target release: last quarter of 2006

The Universal Binary for Mac will use the full potential of the new Intel processors. Target release: last quarter of 2006

Updates for all Maxwell Render plug-ins are at the top of our list, and new plug-ins are due to be released in the coming months.

We are also working hard to improve Maxwell’s workflow and networking options. Networking will be steadier, faster and easier. Target release: last quarter of 2006. Look out for news at www.maxwellrender.com

juni 2012 Maxwell Render 2.7.0 is verschenen.

aug 2013 Maxwell for SketchUp 2.7.25 released

apr. 2014 Maxwell Render 3.0.1 out now

okt 2015 Maxwell Render 3.2 out now

mei 2016 Maxwell Render 3.2.14 released

- - - - - - - - - - - - - - - -

Maxwell Render Links op deze site:

 

http://www.ontmoeting.nl/renderzone/r10-beste1.html#maxwell

http://www.ontmoeting.nl/renderzone/r01-maxwell.html

http://www.ontmoeting.nl/renderzone/64-maxwell.html

http://www.ontmoeting.nl/renderzone/76-maxwelGPU.html

 


 

 

KeyShot van Luxion

 

Product render programma Physically correct renderer

met zowel de CPU als GPU (2 GB VRAM min)

ondersteuning Xeon E5-2699 v4 met 22 cores.

dat voor Mac en Windows werkt, inclusief d emogelijkheid om met meerdere cores te renderen (tot aan 256 cores).

Real-time Ray Tracing met progressive Global Illumination.

 

Latest Builds of KeyShot:

 

KeyShot 2

2.3.2 Windows / MacOSX

KeyShot 3

3.3.33 Windows / MacOSX

KeyShot 4

4.3.18 Windows / MacOSX

KeyShot 5

5.3.6 Windows / MacOSX

KeyShot 6

6.2

 

Nieuwste versie (midden 2016) is 6.x

The Best 3D Rendering and Animation.

KeyShot is everything you need to create fast, accurate and amazing visuals. Featuring a real-time workflow to see your renderings and animations take shape instantly, KeyShot reduces the time it takes to create that perfect shot. From scientifically accurate material and environment presets to advanced material editing and animation, creating product visuals or sales and marketing imagery has never been easier.

KeyShot is the most accurate rendering solution for your 3D data. KeyShot is built on Luxion's internally developed, physically correct render engine based on research in the areas of scientifically accurate material representation and global illumination.

 


 

Indigo

voor SketchUp, Blender, 3ds Max, Cinema 4D, Revit en Maya

Unbiased, physically based photorealistic renderer.

zowel met NVIDIA CUDA GeForce 9800 GT of nieuwer als AMD met OpenCL 1.0 of hoger

Quad Core of meer

Indigo 2.4.4 voor Windows

 

17 juni 2016

huidige versie 4.0.28 als Beta release

 

4.30

More information about the new GPU rendering mode

Features not currently supported in GPU rendering mode (we're working on these and they will be supported as soon as possible)

* Architectural glass
* Double-sided thin material
* Glossy transparent material
* Normal maps
* Light layers

Features not currently supported in GPU rendering mode, that probably won't be available in the initial 4.0 release but later in the 4.x series:

* Sub-surface scattering / participating media
* Bidirectional path tracing
* Other render modes / channels: material ID, foreground alpha, depth and shadows
* Sphere primitives

 

Known issues with GPU rendering:

* Some realtime changes in GPU rendering mode may crash Indigo
* Max path depth is limited to around 8 bounces currently
* Sphere primitives not supported currently
* Sky colour is slightly different on GPU

 

4.31

* GPU PT: Various optimisations, makes rendering ~10% faster on Oscar's McLaren scene.
* GPU PT: OpenCL kernel builds should be much faster. (18.41 s down to 10.51 s on McLaren scene)
* GPU PT: Added support for 2 (was 1) uv sets on GPU.
* Fixed incorrect UVs in OpenGL preview for num uv sets > 1.
* Fixed "next image update in" status bar status for GPU rendering. (was just showing 'updating image')
* Indigo UI: Renamed "GPU acceleration" to "OpenCL rendering", colour coding the OpenCL device list by CPU/GPU type and labelling devices as such.
* Fixed problem with Linux build.

 

4.34

4.0.34

* GPU PT: Will show error dialog to users now on GPU path tracing init failure.
* GPU PT: Fixed crash on Linux.
* GPU PT: Improved handling of base emission for GPU, now handles all spectra types.

 

4.0.35

* Much faster rendering with motion blurred objects in most cases.
* Identifying material in error message for OpenCL processing failure.
* Not writing some XML elements if they have the default values - in <mesh>, <model2> etc..
* Accepting <uid> as well as <material_uid> in model2 material list. (saves space)

 

4.0.36

* Fixed problem with measured BRDF not being transferred during network rendering.
* GPU PT: Fixed crash on arch glass.
* GPU PT: fixed displacement shaders, were giving compile errors.
* GPU PT: Total used constant memory should now be < 64KB, which is the min guaranteed supported amount.
* Optimised and improved Indigo's phong, coating etc.. materials

 

4.0.38

* GPU PT: Added initial architectural glass support.
* GPU PT: Fixed problems with AMD GPU execution failing on large numbers of instances.
* GPU PT: Added initial Glossy Transparent material support.
* GPU PT: Added initial double-sided thin material support.
* GPU PT: Added step blend support for blend material.
* GPU PT: Faster updates for realtime camera movement etc..
* Added preliminary support for contribution clamping, including UI support. Works on CPU and GPU. Added controls to mode configuration area in render settings.
* Improved efficiency of Phong on CPU
* Improved convergence speed of Glossy Transparent material on CPU
* Some optimisations for double-sided thin and coating mats.
* Optimisation for CPU single dir and bidir.
* Displaying better names (not codenames) for AMD GPU devices.
* Fixed problem with OpenGL preview not loading properly in some cases.
* Fixed saving of images by indigo_console.
* Fixed resume rendering from an IGI file.
* Fixed issue with trying to create an empty output directory for image saving.
* Improved log messages for Network manager.
* Changed "gpu_path_tracing" scene node render setting to "gpu".

 

4.0.39

* GPU PT: Added initial normal-mapping implementation.
* Removed gpu accell checkbox being a persistent setting.
* Saving of loaded images should work again now.
* Fixed possible issue with Phong normal when uses as a substrate.
* Fixed exponent clamping for Phong and glossy transparent. Fixes black painting in Zom-b's bedroom benchmark scene.
* Fixed bump mapping not working with normal mapping
* Misc optimisations.
* Fixed noise issue with blends of diffuse and diffuse transmitter, especially with bidir.
* Updated bundled IndigoMax installer version to 0.5.0.

 

IndigoMax 0.5.0 has some initial support for Indigo 4

* Adds fast SSS material
* Adds measured material
* Added clamped contribution option to Rendering mode
* Reduced linear tonemapping factor for material preview rendering
* Fixed material preview rendering where background material features not being supported stopped materials rendering
* Fixed sampling for material preview rendering and allowed longer time period for material preview rendering
* Max 2017 support added.

 

There are some issues with IndigoMax that we hope to solve soon:

* GPU device list doesn't show Nvidia devices sometimes. This appears to be an OpenCL or Max bug.
* Changing devices checked in device list doesn't do anything from Max. Set the devices in the Indigo UI instead to work around this problem.

 

That's for now...till 4.40 comes. :)


homepage

omhoog