RENDER ZONE

http://www.ontmoeting.nl/renderzone/

homepage

 

iRay van NVIDIA

NVIDIA heeft jaren geleden besloten om naast de ontwikkeling en ondersteuning (onderwijs) van CUDA ook een eigen render Engine aan te bieden aan render software fabrikanten. Maar daar is het niet bij gebleven, iRay mag zich verheugen in een enorme ontwikkeling op het 'grafische kaart' renderen gebied. Samen met Octane kan iRay inmiddels als de standaard op dit terrein worden beschouwd.


 

Iray is een speciale API, die aansluit op het werken met de programmeertaal C++ voor het ontwerp van render programma's. De Iray API is prima in te zetten voor elk soort render programma met elk soort gekozen eigen interface. In wezen is iRay een compleet renderprogramma zonder interface.

Iray is ontwikkeld om gemakkelijk te kunnen schalen tussen GPU en CPU, of dat nu op een enkele computer is of met een netwerk verbonden.

Iray brengt voor 3ds Max ook een render plugin uit, die opmerkelijk vlot kan renderen, mits er wordt geïnvesteerd in meerdere NVIDIA high-end grafische kaarten.

Networking:

http://www.nvidia-arc.com/products/iray/distributed-rendering.html

De materialen zijn Physically based middels de zelf ontwikkelde NVIDIA MDL (Material Definition Language)

In 3ds Max met iRay ziet u onderaan bij Resources: Current Resource Local of Remote. En bij local zijn de extra grafische kaarten (die voor het opbouwen van het scherm uitgezonderd) stuk voor stuk in te stellen. Hier worden Quadro M5000 kaarten toegepast. In totaal 3 stuks, waarvan er twee voor het renderen. Ook de rekenkracht van de CPU is aangevinkt.

Bekende render programma's bouwen hun render software rond deze unieke iRAY API op.

Zoals Lightworks, mGenius, Autodesk 3ds Max, Autodesk Maya, Bunkspeed, Cinema 4D, BloomUnit via cloud computing en met SketchUp.

3ds Max werkt natuurlijk ook met V-Ray, ART (Raytracer Renderer), Mental Ray en tientallen andere render plugins.

 

iRay mogelijkheden

http://www.nvidia-arc.com/products/iray/features.html

Het is mogelijk om Normals, depth, material ID of texture coordinaties als kleurenafbeelding te exporteren. Maar een licht / warmte distributie is mogelijk.

False colors iRay, Lam partners

 

iRay PDF informatie

http://www.nvidia-arc.com/fileadmin/user_upload/PDF/nvidia_iray_overview.150810.A4.pdf

 

 

Met iRay werken in een GPU array bij Lam Labs Initiative Computing Team.

In our latest Lam Labs initiative, Lam's Advanced Computing Team has implemented a high-density GPU array to run NVIDIA's Iray software, allowing designers to tap into incredible rendering capabilities for almost-real-time realistic and accurate visualization of designs, using real fixture photometrics. The team recently spent time discussing capabilities with NVIDIA's Iray team, who noted that Lam's capabilities are "truly impressive and innovative use of their software for architectural visualization".

An Introduction to NVIDIA Iray for 3ds Max Rendering Plug-In

Render plugin

Gepubliceerd op 1 dec. 2015

https://youtu.be/-MsMn5XTCXg


 

Het nieuwe NVIDIA DAK, hoofdkantoor.

juni 2016

NVIDIA building a case for virtual reality in architecture

LINK

A physically-based image of an explorer's desk. Rendered with Iray Photoreal.

A physically-based image of an architect's desk rendered with Iray Photoreal. Iray generates photorealistic, physically-plausible imagery based on the interaction of light and materials in the physical world. 

The NVIDIA Iray API is a comprehensive C++ API for integration and customization tasks. The API provides a single access point to the C++ software libraries, which can be dynamically loaded and linked to 3D applications at runtime.

Or partners at Lightwork Design and miGenius offer Iray SDK integration services which gives you easy access to first-class 3D visualization technology of Iray directly within your CAD, configuration point of sale or any custom application. Lightworks provides technology and services for seamless software integration making Iray easily accessible to any application developer.

 

Distributed Rendering

Iray is designed for efficient scalability across both GPUs and CPUs, whether they are in a single machine or connected across a network.

http://www.nvidia-arc.com/iray.html


homepage

omhoog