RENDER ZONE

http://www.ontmoeting.nl/renderzone/

homepage

 

Render FILMS INHOUD

 

Zelf een Ray Tracer schrijven?

Elk jaar komen er weer een aantal nieuwe Ray Trace render programma's bij, aangezien het afstudeer projecten bij universiteiten en hogescholen zijn. In principe is het mogelijk om met enkele honderden programma regels een redelijk werkende renderer te schrijven. Alleen met de puntjes op de i en een prettige interface loopt dat op tot vele duizenden programma regels. Kleine render programma's zijn interessant om te bekijken, want ze zijn gemakkelijk te doorgronden. Iets dat bij echte render programma's niet echt meer het geval is.


Ray Tracing met WebGL

http://alexrodgers.co.uk/

 

Hybrid Ray Tracing Real time demo - Rigid Gems 2.0

4 augustus 2012

https://youtu.be/pm85W-f7xuk


Writing Ray Tracer door Paul Heckbert

http://www.cs.cmu.edu/~ph/

 


Writing a Ray Tracer in 6 hoofdstukken

http://www.scratchapixel.com/lessons/3d-basic-rendering/introduction-to-ray-tracing

Introduction to Ray Tracing: a Simple Method for Creating 3D Images

 


Ray Tracer programma bestaande uit een klein aantal regels, van Andrew Kensler

http://www.cs.utah.edu/~aek/

#include <stdlib.h> // card > aek.ppm

#include <stdio.h>

#include <math.h>

typedef int i;typedef float f;struct v{f x,y,z;v operator+(v r){return v(x+r.x,y+r.y,z+r.z);}v operator*(f r){return v(x*r,y*r,z*r);}f operator%(v r){return x*r.x+y*r.y+z*r.z;}v(){}v operator^(v r){return v(y*r.z-z*r.y,z*r.x-x*r.z,x*r.y-y*r.x);}v(f a,f b,f c){x=a;y=b;z=c;}v operator!(){return*this*(1/sqrt(*this%*this));}};i G[]={247570,280596,280600,249748,18578,18577,231184,16,16};f R(){return(f)rand()/RAND_MAX;}i T(v o,v d,f&t,v&n){t=1e9;i m=0;f p=-o.z/d.z;if(.01<p)t=p,n=v(0,0,1),m=1;for(i k=19;k--;)for(i j=9;j--;)if(G[j]&1<<k){v p=o+v(-k,0,-j-4);f b=p%d,c=p%p-1,q=b*b-c;if(q>0){f s=-b-sqrt(q);if(s<t&&s>.01)t=s,n=!(p+d*t),m=2;}}return m;}v S(v o,v d){f t;v n;i m=T(o,d,t,n);if(!m)return v(.7,.6,1)*pow(1-d.z,4);v h=o+d*t,l=!(v(9+R(),9+R(),16)+h*-1),r=d+n*(n%d*-2);f b=l%n;if(b<0||T(h,l,t,n))b=0;f p=pow(l%r*(b>0),99);if(m&1){h=h*.2;return((i)(ceil(h.x)+ceil(h.y))&1?v(3,1,1):v(3,3,3))*(b*.2+.1);}return v(p,p,p)+S(h,r)*.5;}i main(){printf("P6 512 512 255 ");v g=!v(-6,-16,0),a=!(v(0,0,1)^g)*.002,b=!(g^a)*.002,c=(a+b)*-256+g;for(i y=512;y--;)for(i x=512;x--;){v p(13,13,13);for(i r=64;r--;){v t=a*(R()-.5)*99+b*(R()-.5)*99;p=S(v(17,16,8)+t,!(t*-1+(a*(R()+x)+b*(y+R())+c)*16))*3.5+p;}printf("%c%c%c",(i)p.x,(i)p.y,(i)p.z);}}


Ray tracing a simple method for creating 3D images

Scratchapixel LINK


Schrijf zelf een ray tracer (2011)

http://www.purplealienplanet.com/node/20

http://www.purplealienplanet.com/node/23

 


How to write a raytracer?

http://fuzzyphoton.tripod.com/howtowrt.htm

 


Ray Tracing Tutorial

door Codermind team

https://www.ics.uci.edu/~gopi/CS211B/RayTracing%20tutorial.pdf

 


2011

https://youtu.be/9g8CdctxmeU

formulanimations tutorial :: writing a basic raytracer


I haven't tried these ray tracers, but they look interesting and simple.

http://www.barakcohen.co.il/2008/10/ray-tracing-simple-java-open-source.html

http://blogs.msdn.com/lukeh/archive/2007/04/03/a-ray-tracer-in-c-3-0.aspx

http://www.ffconsultancy.com/languages/ray_tracer/

From the ACM Cross Roads student magazine

http://www.acm.org/crossroads/xrds3-4/raytracing.html

This one in C++ is at least short; simplicity was lost for speed

http://ompf.org/ray/sphereflake/

A PhD Thesis on some aspects of ray tracing is here

A series of articles on DevMaster is here

The OMPF forum must read series of posts can be found here

It sounds like the book "An Introduction to Ray Tracing" is what I need ;-), and the authors home page is here for more graphics related programming.

Ray tracing from the ground up includes downloadable ray tracer source code too.

MiniLight is a minimal global illumination renderer.

SmallPT is a global illumination renderer, in 99 lines of C++, with a variant using single precision float on CPU and GPU in OpenCL.

 

Vervolg met render films uit 2016

 

 

Render FILMS INHOUD

homepage

omhoog