RENDER ZONE

http://www.ontmoeting.nl/renderzone/

homepage

Render FILMS INHOUD

Op deze pagina:

Render films uit 2010

2010


Maxwell Render Interactieve Test-HD

Uit deze film blijkt dat zelfs Maxwell Render graag de bloemetjes buiten zet en de technische gegevens naar later (wanneer en waar te vinden ?) doorschuift. Er kan dan ook geen sprake zijn van een TEST. Hou de datum van juli 2010 wel in de gaten, het is een oude film bestemd voor de Siggraph 2010. Maar de redenering en uitvoering is hier toch duidelijk op de snelle marketing gericht en veel minder op het communiceren van nieuwe ontwikkelingen met technische gegevens.

Standaard zou elke instructie / documentatie film moeten bestaan uit:

Vermeld bij de nieuw ontwikkelde software alle relevante technische gegevens en niet vermelden dat het later wel een keer komt.

* Computer gegevens waar de film mee is opgenomen

* Software gegevens (versie nummers)

* 3D gegevens en materialen keuze / soort

* Alle overige technische info

Pas dan heeft een film waarde en kan de kijker enigszins een vergelijk met zijn eigen computer(s) maken. Pas dan kan over een TEST worden gesproken.

 

Ook de film van 4 november 2010 Maxwell Render interactive preview inside 3ds Max heeft exact hetzelfde probleem, maar dan anders geformuleerd.

Er wordt gesuggereerd dat Maxwel Interactive technology inside 3ds Max met zelfs een langzame computer (!) met alleen 2 cores op 2,13 GHz voldoende is om dit uit te voeren. Met als vlotte conclusie: “to show you it can run on any type of computer.

Het is helemaal de vraag of het verstandig is om te suggeren, dat zelfs met een aftandse computer het vlot verloopt. De gebruikte professionele software heeft een stevig prijskaartje, het ligt dus niet voor de hand, dat een computer van Euro 650,- zal worden gebruikt om professionele software te draaien.

https://www.youtube.com/watch?v=X08nC_GP-PQ

 

Maxwell Render Interactive Test - HD

Geupload op 19 jul. 2010

 

**** Direct enkele boze reacties

Recan442:

This is a pathetic demonstration for an unbiased renderer. The less light source area unbiased render has, the slower it converges. Its sure bet that scene lit by HDRI or a large light source right next to the object converges very fast. But what about showing us some REAL situation. By real i mean for example room with furniture, one window and no artifical light sources inside, only skylight and sunlight. Would be suddenly way slower, huh ? ;-)

 

Capeau

2 million is not a lot of poly's.

 

REACTIE MAXWELL

There is not lack of info but we are just showing it in Siggraph LA these days to everyone who comes to our booth. The rest of details will be released in the next days. A cpu core has nothing to do with a gpu core, you just can't compare 4 vs 260, it just does not work like this but there are many critical aspects that affect performance dramatically.

Juan Manuel Lynch

How can cpu 4 cores work as fast as 260 cores from a GPU? Im sorry but this lack of info is too suspicious. I really hope this video is true.

And if its jus a software optimization why just use cpu? why not directly use gpu to get insane results??

 

 

REACTIE MAXWELL

Done in a Intel Core i7 920 @2.67 GHz, Nvidia 9800GT

naschrift: de NVIDIA GeForce 9800 GT ( sept. 2008) bezit 112 CUDA cores, grafische klok van 600 MHz en een processor klok van 1.500 MHz. OpenGL 2.1 wordt ondersteund en 2-way SLI. Grafische kaart vermogen 105 W tegen ca. 100 Euro. Dus duidelijk een gedateerde kaart.

 

https://youtu.be/hHyrROqAiZM


VERVOLG

SHADERLIGHT FOR SKETCHUP in de fout

Ook Shaderlight heeft en had er een handje van om in webinars en demonstraties met computers te werken, die voor de professional zelfs aan de prijzige kant zijn (over de euro 4.000 grens heen). In een film staat het uiteraard wel goed dat (uitsluitend natuurlijk) dit Render programma zo snel reageert met het maken van de renderingen.

https://www.youtube.com/watch?v=fJfp2k4iXfE

De bedoeling is duidelijk: programma"s verkopen, zonder acht te slaan op de computer hardware, die bij de render klant staat.

Na lang aandringen met diverse E-mails (toen zaten ze nog in Engeland) kwam Shaderlight eindelijk met de technische gegevens op de proppen. Die hadden bij die film vermeld moeten worden!

We zien bij de vermelding van de technische gegevens dat in principe volgens de fabrikant alles goed is als het maar computer heet:

http://www.artvps.com/index.php/downloads/requirements

Opvallend is dat Windows 8.1, Windows 10 en Mac OSX 10.7, 8, 9 en 10 niet worden genoemd. Of ze dan niet worden ondersteund wordt niet geheel en al duidelijk.

Shaderlight had in Nederland dealers aangesteld, waarbij ze vanuit Engeland rechtstreeks Online gingen verkopen met 30% korting om zelf geld naar binnen te harken. Jarenlang werd vrijwel niets aan de ontwikkeling van Upgrades gedaan. Daarna volgde het faillisement en het uiteenspatten van opzich zelf een aardig renderprogramma. De hoofdontwerper vertrok. Tegenwoordig zitten ze ergens in Azië, waarbij wederom Cloud rendering wordt gepromoot. Eerst de render software verkopen om vervolgens (door het gebrek aan snelheid van de software) de Cloud rendering aansmeren, een win-win situatie.

De huidige Shaderlight vertegenwoordiger voor de Benelux zou EliteSoft Europe zijn, maar de webpagina voorspelt ook daar niet veel goeds:

http://www.elitesoft.eu/ met Coming soon.

In Engeland zien we Cadsoftsolutions: Shaderlight with fast and efficient modelling. Cad Software direct.com waarbij op de website het woord Shaderlight niet meer voorkomt. En Man Macine ook hier geen Shaderlight te vinden. En tenslotte voor Engeland Software Paradise, ook hier zien we Shaderlight niet meer terug. In Italië zien we de online Shaderlight prijzen, verder geen enkele info. Het kan verkeren.

 

2009

 

 

homepage

omhoog